صادق نوجوکی

آمار مطالب

کل مطالب : 171
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 24
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 443
بازدید سال : 2259
بازدید کلی : 9265

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرگذشت مشاهیر موسیقی سنتی و آدرس bozorganemosighi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : عماد
تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393
نظرات

 

زندگینامه

صادق نوجوکی در سال ۱۳۲۹ خورشیدی در خیابان شهباز تهران متولد شد. خانواده او باموسیقی بیگانه نبودند و بسیاری از اعضای خانواده و خویشاوندان او با سازهای گوناگونایرانی و غربی آشنایی داشتند. از جمله سیروس آروین که نوازندهٔ سنتور بود و پسر دایی صادق نوجوکی محسوب می‌شد و همچنین پسرخالهٔ او، هوشنگ مهاجری که از نوازندگان توانای ویلن بود و بوِیژه فعالیت هنری همین دو نفر از افراد فامیل او، موجب جذب وی از سنین کودکی به سمت موسیقی گردید.

بدین ترتیب محیط خانواده او در ورودش به عرصهٔ موسیقی نقش مؤثری ایفا نمود و با تشویق خانواده و فامیل، وی موسیقی را بصورت جدی پیگیری کرد و از طفولیت با نوازندگی سازهایی چون پیانو، کیبورد، ارگ و آکاردئون، به خوبی آشنایی یافت.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطهٔ خود را در تهران طی نمود و در کنار آن به فعالیت خود در زمینهٔ آموختن موسیقی نیز ادامه داد. رشتهٔ تحصیلی او در دوران دبیرستان، رشتهٔریاضی بود و این دانش ریاضی، در سالهای بعد کمک زیادی در کار آهنگسازی به وی کرد.

در همین سالها، صادق نوجوکی تعلیم موسیقی خود را، به طرز پیشرفته تر و حرفه‌ای تری، زیر نظر محمد احمد زاده آغاز کرد و مقدمات آهنگسازی را نزد همین استاد موسیقی فراگرفت.

در سنین حدود پانزده سالگی، هنگامیکه وی هنوز به دبیرستان می‌رفت، به اتفاق همسالان و همکلاسان، گروه‌های موسیقی مختلفی را تشکیل داد و در این گروهها به عنوان نوازنده کیبورد و آکاردئون فعالیت می‌کرد. وی همچنین از همان زمان، برای این گروه‌های دانش آموزی آهنگ‌هایی نیز می‌ساخت که از آن جمله آهنگ دو ترانه به نام‌های «معما» و «خوب من» بود که هر دو پخش شدند و تا حدودی مورد استقبال شنوندگان نیز قرار گرفتند. خوانندهٔ این ترانه‌ها، عباس وفایی (وفا) بود که بعدها ترانه‌های دیگری هم خواند و در آن زمان او نیز همچون صادق نوجوکی دانش آموز دبیرستان به شمار می‌آمد و خوانندهٔ گروه موسیقی غیرحرفه‌ای بود که صادق به اتفاق دوستان دبیرستانی اش تشکیل داده بودند.

نوجوکی، بعدها علاوه بر آموزشهایی که از محمد احمدزاده گرفته بود، در جلسات اساتید دیگری همچون دکتر منوچهر جهانبگلو و علی تجویدی نیز حاضر شد و دانش آهنگسازی خود را نزد این اساتید برجسته و نامدار تکمیل نمود.

وی در عین حال به تحصیلات عادی و کلاسیک خویش نیز ادامه داد و در این راستا وارد دانشگاه گردید و تحصیلات عالی خود را تا مقطعفوق لیسانس ادامه داد. تحصیلات دانشگاهی او که در دبیرستان در رشتهٔ ریاضی درس خوانده بود، ربطی با موسیقی نداشت و با ذوق و قریحهٔ سرشار وی در زمینهٔ آهنگسازی به کلی متفاوت بود، امّا با این وجود وی متفاوت بودن رشته تحصیلی اش در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس با موسیقی را، به منزلهٔ یک فرصت نگریست و از آن نیز در فعالیت هنریش بهرهٔ بسیار برد. چرا که به قول خود او، اینکه کار و تحصیلاتش تنها موسیقی نبود و در جریان امور روزمرهٔ زندگی خویش با انسان‌های مختلفی سر و کار داشت، موجب شد که او دید وسیع تری نسبت به زندگی و آدمها پیدا کند و از این دید وسیع در آثاری که بعدها خلق نمود، استفاده نماید.

فعالیت آهنگسازی پیش از انقلاب

نوجوکی فعالیت خویش بعنوان آهنگساز را، بطور رسمی در اوایل دههٔ پنجاه و در حالیکه بسیار جوان بود آغاز کرد. نخستین آهنگهایی که او با آنها به عرصهٔ فعالیت حرفه‌ای گام نهاد و خود را به جامعهٔ هنری ایران معرفی نمود، آهنگ‌های دو ترانه از خوانندگان روز و مطرح آن سالها بودند که اولی با نام "رودخونه‌ها" با صدای رامش، و دیگری به اسم"سرسپرده" (یه روز می‌دونم بی خبر) با صدای ستار، اجرا و عرضه شد و هر دوی این ترانه‌ها با استقبال عمومی مواجه شده و معروف گردیدند.

 
استاد نوجوکی در اوایل دهه ۵۰ خورشیدی

از آن پس، نام صادق نوجوکی بعنوان یک آهنگساز جوان و باذوق در زمینهٔ موسیقی پاپ، در محافل هنری ایران مطرح گردید و خوانندگان و ترانه سرایان متعددی برای کار کردن با او راغب و علاقه‌مند شدند. بدین ترتیب وی تا سال ۱۳۵۷ برای خوانندگان مختلف آهنگهای گوناگونی ساخت که اغلب آنها جزو آثار شاخص و مطرح آن خوانندگان قرار گرفتند. برخی ترانه‌ها با آهنگ‌های نوجوکی، بازخوردها و واکنش‌های اجتماعی گسترده یافتند. یکی از ترانه‌هایی که در همین دوران و به طور دقیق در سال ۱۳۵۶ خورشیدی توسط خوانندهٔ بسیار محبوب آن روزگار یعنی گوگوش اجرا شد و آهنگ آن توسط صادق نوجوکی ساخته شده بود، ترانهٔ «نعمت عشق» معروف به «آقای خوب و عزیزم» یا «آقاجون» بود، که گرچه بر مبنای یک موضوع شخصی و خانوادگی در خانوادهٔ نوجوکی پدید آمده بود، امّا جنجال بسیاری را موجب شد و برای سال‌ها شایعات متعددی را برانگیخت. ماجرا از این قرار بود که در آن سال، محمد صالح علا که از چهره‌های جنجالی تئاتر و تلویزیون در آن سال‌ها شناخته می‌شد، شبی از شب‌ها به دیدار صادق نوجوکی رفت و در آنجا ضمن صحبت، صادق از نامهٔ بسیار مؤثر و عاشقانه‌ای با صالح علا سخن گفت، که مادر او برای پدرش نوشته بود و در آن با لحنی تأثیرگذار از شیفتگی و عشق خویش نسبت به پدر نوجوکی (آقا) صحبت کرده بود. محمد صالح علا، بعد از شنیدن مضمون این نامه به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و در راستای مضمون نامه، شعر ترانهٔ «نعمت عشق» را سرود و صادق نوجوکی هم برای آن ملودی ساخت. شعر و ملودی مذکور در عرض مدت یک هفته و با نظر مستقیم مادر نوجوکی پرورش یافت و بعد به توصیهٔ همو، گوگوش برای خواندن آن انتخاب گردید و اندکی بعد ترانه را به زیبایی اجرا نمود. بدین ترتیب، ترانه‌ای عاشقانه با شعر محمد صالح علا و آهنگ صادق نوجوکی خلق شد که ماجرای پدید آمدن آن، چیزی به جز داستان عاشقانهٔ پدر و مادر آهنگ ساز این ترانه نبود و حتی مجله جوانان در یکی از شماره‌های خود در سال ۱۳۵۶، مطلبی نیز در مورد نحوهٔ شکل گیری این ترانهٔ عاشقانه چاپ نمود. 

فعالیت آهنگسازی پس از انقلاب

وی از اواسط دههٔ پنجاه آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. پس از پیروزی انقلاب ایران (۱۳۵۷)، صادق نوجوکی بعنوان آهنگسازی که از قبل از انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده و برای خوانندگان مشهور آن دوران آهنگ ساخته بود، فرصت و اجازهٔ فعالیت نیافت و به ناچار از همان نخستین ماه‌های پس از انقلاب اسلامی، به خارج از کشور رفت. گرچه وی پس از مهاجرت به خارج از کشور و در سال‌های اوایل انقلاب بی صبرانه منتظر بود که به ایران بازگردد و فعالیت حرفه‌ای گذشته خویش در زمینهٔ موسیقی پاپ را ادامه دهد، امّا از جهت اینکه در آن زمان موسیقی پاپ دیگر تولید نمی‌شد، وی مجبور به اقامت دائمی در خارج از کشور گردید. بدین ترتیب وی در ایالات متحده آمریکا مقیم شد و در همانجا ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد. البته وی در سالهای بعد مسافرت‌هایی به ایران داشت و از جمله چند بار به تهران آمد و ضمن عبور از کوچه‌های خاکی و قدیمی زادگاهش در خیابان شهباز تهران، به تجدید خاطرات گذشتهٔ خویش پرداخت، ولی هرگز در ایران امکان آهنگسازی و ادامهٔ کار هنری خویش را نیافت و گرچه مدتی هم در کرج مقیم شد، امّا در نهایت و به منظور تداوم فعالیت‌های خود به آمریکا بازگشت. وی پس از سفر به آمریکا دورهٔ آزاد موسیقی دانشگاه بین‌المللی سن دیگو را هم گذراند و بدین وسیله به تکمیل دانش موسیقایی خود اقدام نمود. در آمریکا، صادق نوجوکی دورهٔ مهمی از فعالیت حرفه‌ای خود را، با ساختن آهنگ‌های متعدد برای خوانندگان مختلف موسیقی پاپ ایرانی که آنها نیز به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند، آغاز کرد. این فعالیت او در دهه‌های شصت و هفتاد به اوج خود رسید. طوریکه بیشترین کارهای این آهنگساز مربوط به همین سالها (دهه شصت تا اواسط دهه هفتاد) می‌باشد و اغلب خوانندگان مشهور و مطرح ایرانی، طی این سالها با نوجوکی کارهای مشترکی انجام داده‌اند.

 
استاد نوجوکی در اجرای زنده پس از انقلاب

آهنگ‌های صادق نوجوکی، به خصوص در این دوران جزو بهترین و ماندگارترین آهنگهای تاریخ موسیقی پاپ ایران محسوب می‌شوند و خوانندگان بزرگی همچون: هایده، داریوش، ابی،ستار، معین، ویگن، گوگوش، عارف، مهستی، مارتیک، شهره، مازیار، لیلا فروهر، شهرام صولتی، امید، مرتضی و... قسمتی از شهرت و محبوبیت خود را مدیون این آهنگساز هستند. از جمله ترانه‌های مشهوری که وی برایشان آهنگ ساخته، علاوه بر شمار زیادی از زیباترین و مشهورترین ترانه‌های بانوان هایده و مهستی و حمیرا، اغلب ترانه‌های آلبوم گل بیتا همچون شام مهتاب با صدای داریوش اقبالی را می‌توان نام برد و همچنین آلبوم های «خاطره ۸ (مهمون)» که با صدای شهره و مارتیک شد و همچنین «خاطره ۷» که نوجوکی برای معین و شهره ساخته بود که این مجموعه آلبوم ها، از شاهکارهای این آهنگساز محسوب می‌شوند. همچنین از جمله آهنگ‌هایی که با صدای خود او منتشر شده‌اند، آهنگ خاطره انگیز «نامهربون» قابل ذکر است.

آثار بعنوان خواننده

 
تصویر روی جلد آلبوم صادق نوجوکی و دوستان

همانطورکه در زندگینامهٔ صادق نوجوکی اشاره شد، بخشی از آثار او، آثاری هستند که خود او در آنها خوانندگی نیز کرده‌است. از آن جمله، علاوه بر برخی ترانه‌های او که در نوارهایی همچون «خاطره» و «کرشمه» و... منتشر شده‌است، آثار اختصاصی او، بعنوان خواننده مشتمل بر سه آلبوم: «نامهربون»، «عشق اول»، «صادق نوجوکی و دوستان» می‌باشند که جزو بهترین نمونه‌های موزیک پاپ ایرانی محسوب می‌شوند. برخی از شاخصترین و به یاد ماندنی‌ترین ترانه‌هایی که با صدای خود او در این آلبوم‌ها اجرا شده‌است، عبارتند از:

  • نامهربون:

با شروع: نامهربون بود که نبود، بار گرون بود که نبود، پرندهٔ غریبهٔ، لب بوم بود که نبود...

  • کج بشین، راست بگو:

بیا بیا بیا کج بشین راست بگو، خودتو تو چشمام ببین راست بگو

اگه تو منو دوست داری بگو به من، منو سر راه نمی‌زاری بگو به من

  • بت‌شکن:

من تو رفاقت به تو دل باختم، بنده شدم از تو یه بت ساختم

من به خدا بت شکنت نیستم، وای تو نباشی دیگه من چیستم؟

  • از تو انکار چرا:

از تو اصرار چرا؟ از من اقرار چرا؟ دیگه از ما گذشت، اینو انکار چرا؟

گرچه من بیگناه بی سرانجام شدم با همه عاشقی وای چه بدنام شدم

  • لیلا:

لیلا گل گلخونه لیلا می‌میخونه دیونه تو لیلا تنها نه یه مجنونه

عاشق مثل من داری لیلا چی رو کم داری تنها که نمی‌مونی جا کنج دلم د اری

  • شب:

ماه که دراومد میام دیدنت شاخه گل باش میام چیدنت

ماه که دراومد شتابون میام پیش تو مثل یه مجنون میام

  • ولوله:

ولوله ولوله ولوله کردی والله هلهه هلهله هلهله کن ده یالا

  • بوسه:

لبات نمک گیرم کرد بد جوری اسیرم کرد

چه بوسهات شیرین بود عجب غافل گیرم کرد

  • بهار:

وقتی بهار شد میام دیدنت شاخه گل باش میام چیدنت...

  • نگارای ایرونی
  • اینجا دلم وا نمیشه
  • خیمه شب بازی (از تو انکار چرا؟)
  • عروس و دوماد
  • شهر هزار دستگی

و...

درباره او

بدون شک صادق نوجوکی از نوابغ تاریخ موسیقی ایران است. به زعم نظر بسیاری از کارشناسان موسیقی، صادق نوجوکی پایه گذار و توسعه دهنده اصلی موسیقی پاپ-کلاسیک ایران است و وی را آهنگسازی صاحب سبک و صاحب اندیشه می‌دانند که ترانه آن سوی آب، بخش مهمی از شادمانگی موقرانه خویش را از وجود وی کسب نموده‌است. آشتی دادن موسیقی ردیف (موسیقی) ایرانی با موسیقی های پاپ و کلاسیک از ارزشمندترین خدمات او به موسیقی سنتی ایرانی است. زهی‌های کلاسیکی که نوجوکی (برای سازهای آرشه ای) می‌نویسد، برجسته ترین زهی‌های موسیقی معاصر ماست و برخی از آهنگ‌های او با همین قبیل ویژگی‌ها بر تارک موسیقی پاپ معاصر نشسته‌اند و در اذهان مردم ایران جاودانه شده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که اغلب ترانه‌هایی را که آهنگشان توسط صادق نوجوکی ساخته شده، تقریباً بدون استثناء آهنگهای ماندگاری هستند که در زمان خودشان گُل کرده‌اند و مورد توجه شنوندگانشان واقع شده‌اند. آهنگ‌های ساخته شده توسط او کم نیستند و اغلب این آهنگها نه تنها خود معروف شدند و به ذهن و زبان ایرانیان و فارسی زبانان راه یافتند، بلکه خواننده‌های خود را نیز به شهرت رسانیدند. آهنگ‌هایی چون: اشاره از هایده، یار شیرین از لیلا فروهر، طناز از معین، شام مهتاب از داریوش، قصه عشق از ابی، سنگ خارا از هوشمند عقیلی، آقا جون از گوگوش، گلبانو از ستار، کشف آتش از بیژن مرتضوی، دل دیوونه از حمیرا، رودخونه‌ها از رامش، عشق تو نمی‌میرد از عارف، بهار از مارتیک، حرف بزن از مازیار، دیروز و امروز از شهره، آهسته آهسته از شهرام صولتی، خونه عشق از هلن، زبان نگاه از شکیلا و ... همگی آهنگ‌های ماندگاری هستند که هریک از آنها بدون شک در محبوبیت خوانندگانشان نیز تأثیر گذار بوده‌اند. ساده ترین توصیفی که بسیاری از صاحبنظران و عموم شنوندگان موسیقی پاپ ایران از هنر آهنگسازی صادق نوجوکی، نه فقط در این سالها بلکه در تمام طول دوران فعالیت هنری او داشتند (و دارند) این بود که: «ممکن نیست آهنگ‌هایی که صادق نوجوکی برای خوانندگان مختلف می‌سازد، گُل نکنند و در خاطرها و خاطره‌ها باقی نمانند.»

ترانه شناسی

 

فهرست ترانه ها

خواننده نام ترانه ترانه سرا آهنگساز تنظیم
آرمان خالق همایون هوشیارنژاد صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ابی گلواژه منصور تهرانی صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
ابی قصه عشق لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
امید حریر ماه مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
امید مهتاب بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
امید کاشکی   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
امید کوچه وفا مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
امید دیوونه خونه مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
امید لیلا علیرضا میبدی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
امید عرضم به حضورت جهانبخش پازوکی حسن شماعی زاده صادق نوجوکی
امید خسته عطاءالله تمیمی سعید مهناویان صادق نوجوکی
بهارک سه روزه عاشقه مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
بیژن مرتضوی خدای مستون بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
بیژن مرتضوی هوای عشق   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
بیژن مرتضوی معرفت عشق تندیس صادق نوجوکی صادق نوجوکی
بیژن مرتضوی کشف آتش   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
حمیرا مسافر غریب شهین حنانه صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
حمیرا صدامو گوش بده لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
حمیرا امید ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
حمیرا دل دیوونه ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
حمیرا عالم عشق لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
حمیرا پشیمون لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
داریوش مصلوب اردلان سرفراز صادق نوجوکی صادق نوجوکی
داریوش ندیم ایرج رزمجو صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
داریوش روزگار نامهربون ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
داریوش نشانی از تو می‌بینم ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
داریوش شیرین شیرین لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
داریوش شام مهتاب مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
داریوش گل بیتا ایرج جنتی عطایی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
دلارام کیه کیه بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
دلارام منو نشناختی ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
دلارام نَمیری که ما رو کشتی کتی میرافشار صادق نوجوکی صادق نوجوکی
رامش رودخونه‌ها محمد علی بهمنی صادق نوجوکی منوچهر چشم آذر
زویا ثابت طوفان (بازخوانی-اجرای زنده) رحیم معینی کرمانشاهی بزرگ لشکری صادق نوجوکی
زویا ثابت نوای هم نوایی (بازخوانی آوای تنهایی-اجرای زنده) تورج نگهبان فریدون شهبازیان صادق نوجوکی
زویا ثابت می زده شب (بازخوانی می زده-اجرای زنده) بیژن ترقی پرویز یاحقی صادق نوجوکی
زویا ثابت دختران سیه روز (بازخوانی دختران سیروس-اجرای زنده) محمدعلی امیر جاهد (؟) مرتضی نی داوود (؟) صادق نوجوکی
زویا ثابت زمین تر (باز خوانی -اجرای زنده) نادر نادرپور انوشیروان روحانی صادق نوجوکی
زویا ثابت مینای شکسته (بازخوانی-اجرای زنده) رحیم معینی کرمانشاهی همایون خرم صادق نوجوکی
زویا ثابت غوغای ستارگان (بازخوانی-اجرای زنده) کریم فکور همایون خرم صادق نوجوکی
زویا ثابت زندگی (بازخوانی-اجرای زنده) جهانبخش پازوکی جهانبخش پازوکی صادق نوجوکی
زویا ثابت شاهد غم (بازخوانی-اجرای زنده) رحیم معینی کرمانشاهی عماد رام صادق نوجوکی
زویا ثابت آمد نوبهار (بازخوانی) اسماعیل نواب صفا مهدی خالدی صادق نوجوکی
زویا ثابت دیدی که رسوا شد دلم (بازخوانی) رهی معیری علی تجویدی صادق نوجوکی
زویا ثابت اشک من هویدا شد (بازخوانی) بیژن ترقی همایون خرم صادق نوجوکی
زویا ثابت صبح بهاری (بازخوانی) تورج نگهبان انوشیروان روحانی صادق نوجوکی
زویا ثابت تصویری در خیال (بازخوانی) تورج نگهبان همایون خرم صادق نوجوکی
زویا ثابت ملا ممد جان (بازخوانی) محلی افغانی محلی افغانی صادق نوجوکی
ستار سرسپرده منصور تهرانی صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
ستار روایت منصور تهرانی صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
ستار زنگ حساب علیرضا نوری زاده صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
ستار سرخه صورتم از سیلی (یوسف گم گشته) منصور تهرانی صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
ستار از تو خوندن محمدعلی بهمنی صادق نوجوکی خسرو پیشکاری
ستار آشتی لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ستار سفید و سیاه لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ستار گل ناز لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ستار عروسی لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ستار طلاق هما میرافشار محمد حیدری صادق نوجوکی
ستار سرو ناز لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ستار گلایه مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ستار گل بانو مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ستار گلگشت بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
سوزان روشن عاشق عاشقم من بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شاهرخ شعرای عاشقانه علیرضا نوری زاده صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
شراره گیسو پریشون مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شکیلا زبان نگاه هوشنگ ابتهاج (سایه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شکیلا درویش لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شکیلا قوم به حج رفته مولوی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شکیلا وادی عشق مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شکیلا نیمه هشیار میرزا حبیب خراسانی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهاب تیام بزن تار (بازخوانی) منصور تهرانی صادق نوجوکی پوریا نیکان
شهرام صولتی بارک الله لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهرام صولتی دیوونه بازار مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهرام صولتی زنگ عشق بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهرام صولتی همه عاشق مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهرام صولتی آهسته آهسته بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهرام صولتی بی بی جون زویا زاکاریان صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره کلاغ دم سیاه بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره شب شعر بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره یکی یکدونه بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره صدای پا (السون و ولسون) مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره یار نازنین مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره دل بیقرار مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره دیروز و امروز هما میرافشار صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره جمعه به جمعه مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره آسمون مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره فردا مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره غریبه عاشق مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره مهمون ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره رنگ عشق مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره بشکن بشکن بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره دل فرنگی منصور تهرانی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره عرض کردم مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره سوگلی بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهره عاشق زار بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شهلا سرشار باغ دل بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
شیلا همسفر مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی ولوله (نسخهٔ اول) بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی نگار خوش ادا (نسخهٔ اول) ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی بت‌شکن لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی لیلا (نسخهٔ اول) لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی بیقرار لیلا کسری (هدیه) آهنگ محلی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی نگارای ایرونی بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی بوسه بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی این جا دلم وا نمی شه بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی ولوله (نسخهٔ دوم) بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی کج نشین بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی نگار (نگار خوش ادا، نسخهٔ دوم) ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی عشق اول ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی خیمه شب بازی ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی شهر هزاردستگی حسین منزوی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی لیلا (نسخهٔ دوم) لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی و دوستان مهتاب شده مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی و دوستان عروس و دوماد   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
صادق نوجوکی و دوستان بهار اومده مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
عارف شنبه‌ها مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
عارف دیگه دیره مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
فرامرز آصف عروس   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
فرامرز اصلانی سرود کارگر محمد علی بهمنی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
فرخ طلا نهال صادق نوجوکی صادق نوجوکی
فرخ دل بیچاره نهال صادق نوجوکی صادق نوجوکی
گوگوش حضرت عشق (نعمت عشق) محمد صالح علاء صادق نوجوکی صادق نوجوکی
لیلا فروهر دلم مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
لیلا فروهر درخت گل بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
لیلا فروهر عشق پابرجا مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
لیلا فروهر بهار عشق مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
لیلا فروهر بازار مکاره مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
لیلا فروهر یه ذره دل مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
لیلا فروهر یار شیرین مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
لیلا فروهر نازنین بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مارتیک بهار مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مارتیک زلیخا مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مارتیک یاد تو هستم بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مارتیک ماه مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مارتیک دو دلبر بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مارتیک تو نشنیدی صدات کردم مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مازیار آدم برفی منصور تهرانی صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
مازیار حرف بزن منصور تهرانی صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
مازیار شوکت علیرضا نوری زاده صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
مرتضی برجسته پیری مسعود امینی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مرتضی برجسته چی گفت بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مرتضی برجسته شهر فرنگ بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مرتضی برجسته گله   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مرتضی برجسته خاله قزی   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مرجان قطره‌ها   صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
معین سفره مسعود امینی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین طنّاز لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین سکّه مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین نَنه مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین تا از دَر اومَد مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین من از راه اومدم مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین پروردگار مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین تنهایِ تنها مسعود فردمنش صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین پدرسوخته هما میر افشار صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین با من باش شهیار قنبری صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین اربابِ وفا بیژن سَمندَر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین ناجی بیژن سَمندَر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
معین به تو گفتم، نگفتم؟ زویا زاکاریان صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی عزیز رفته شهین حنانه صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
مهستی همیشه عاشق شهین حنانه صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
مهستی تو بزن تا من برقصم بیژن سمندر صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
مهستی خدا نگهدار شهین حنانه صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی طعنه ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی مونس ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی فدات شم بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی آی بینوا دل لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی مدارا لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی آی بهاره مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی آوازک مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی بنویس همایون هوشیارنژاد صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی بارون احساس   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی هزار بونه   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی شریک   صادق نوجوکی صادق نوجوکی
مهستی و هایده وداع در اوج (بازسازی شب عشق) لیلا کسری (هدیه) و شهبال شب پره صادق نوجوکی و شهبال شب پره دیوید بتسامو
ناهید هدیه بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ناهید آشتی ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ناهید بهار لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ناهید تهرون بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ناهید امید به فردا بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ناهید بلای عشق لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ناهید هدیه (نسخهٔ دوم) بیژن سمندر صادق نوجوکی منوچهر چشم آذر
نوش آفرین عاشق ندیده مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ویگن نازنین بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
ویگن سلطان عشق مینا جلالی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده بزن تار منصور تهرانی صادق نوجوکی ناصر چشم آذر
هایده عالم یکرنگی بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده عروسک ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده گلواژه منصور تهرانی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده زندگی بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده راوی ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده لجبازی زمونه (زمونه) ایرج رزمجو صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده اشاره لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده ای دل (دل دیوونه) لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده آشیونه لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده شب عید (با همراهی ابی) لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده تاریخ عشق لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده شب عشق (با همراهی ابی) لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده باده فروش (با همراهی صادق نوجوکی) لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده ای خدا لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده سیاه چشمون لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هایده شوریده سر بیژن سمندر صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هلن راز هلن مهین آبادانی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هلن مسافر مهین آبادانی صادق نوجوکی صادق نوجوکی
هوشمند عقیلی سنگ خارا لیلا کسری (هدیه) صادق نوجوکی صادق نوجوکی
 

تعداد بازدید از این مطلب: 3133
<-CategoryName-> ,


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








گامیست کوچک در جهت اعتلای موسیقی سنتی و قدمیست هر چند ناچیز در جهت شناساندن بزرگان آن و البته تصلی دل خودم .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود